سئول اشتراک اطلاعات نظامی با ژاپن از طریق کانال آمریکایی را پذیرفت

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، دولت کره جنوبی یک روز پس از خروج از معاهده اشتراک اطلاعات نظامی با ژاپن بیان نمود از این پس این اطلاعات را با وساطت آمریکا با توکیو به اشتراک خواهد گذاشت.

سئول اشتراک اطلاعات نظامی با ژاپن از طریق کانال آمریکایی را پذیرفت

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ساعت فانتزی، کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد اطلاعات نظامی خود را از طریق آمریکا با ژاپن به اشتراک خواهد گذاشت.

به نوشته پایگاه خبری دیفنس پست، این تصمیم یک روز پس از آن گرفته شد که کره جنوبی در اقدامی تلافی جویانه در برابر ژاپن، به صورت یک جانبه از معاهده اشتراک اطلاعات نظامی با ژاپن به طور مستقیم خارج شد.

کیم هیونگ چونگ معاون مشاور امنیت ملی کاخ آبی(دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی) گفت سئول به صورت فعالانه از کانال سه جانبه اشتراک اطلاعات با [حضور] آمریکا به عنوان واسطه استفاده می کند.

کیم اضافه کرد: به علاوه، دولت کره جنوبی به طور فعالانه قابلیت های دفاعی خود را از طریق افزایش بودجه دفاعی و به کارگیری امکانات راهبردی نظیر ماهواره های نظامی افزایش خواهد داد تا بهتر بتواند فعالیت های کره شمالی را پایش کند.

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در واکنش به خروج کره جنوبی از معاهده اشتراک اطلاعات نظامی با ژاپن گفت از این تصمیم نا امید شده است.

ریشه این اختلافات تجاری به رأی سال گذشته دادگاهی در کره جنوبی برمی گردد که به دلیل چهار شکایت مطرح شده علیه دو شرکت ژاپنی نیپون استیل و سومیتومو متال به دلیل اقداماتشان در زمان دوره استعمار توکیو علیه شبه جزیره کره در سال های 1910 تا 1945، آن ها را به پرداخت جریمه 100 میلیون وون (88 هزار دلاری) محکوم کرد.

مقام های دولت و فعالان تجاری در ژاپن ضمن رد حکم دادگاه عالی کره جنوبی اظهار داشتند که این موضوع قبلاً در معاهده 1965 امضا شده بین توکیو و سئول که باعث از سرگیری روابط دیپلماتیک بین دو کشور شد، رفع شده است.

ژاپنی ها در پاسخ، صادرات نیمه رساناهای ضروری برای تولید کالاهای تکنولوژیک کره جنوبی را قطع کردند که موجب شد سئول سفیر ژاپن را احضار کرده و توکیو را به نقض قوانین بین المللی و استفاده از تجارت به عنوان عاملی در برابر حکم دادگاه متهم کند.کره جنوبی نیز متقابلاً ورود بسیاری از کالاهای ژاپنی به این کشور را تحریم کرد (جزئیات بیشتر).

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "سئول اشتراک اطلاعات نظامی با ژاپن از طریق کانال آمریکایی را پذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سئول اشتراک اطلاعات نظامی با ژاپن از طریق کانال آمریکایی را پذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید