رسانه های خارجی درباره جهانی شدن جنگل های هیرکانی چه نوشتند

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، پس از جهانی شدن جنگل های هیرکانی بعضی سایت های خارجی به این موضوع واکنش نشان دادند. در این میان سایت هایی از کشورهای ایسلند، قطر، یونان، آذربایجان، ترکیه، هند، اسپانیا، چین، انگلستان، امریکا، روسیه هم به انتشار این خبر مبادرت ورزیدند.

رسانه های خارجی درباره جهانی شدن جنگل های هیرکانی چه نوشتند

خبرگزاری فرانسه از تهران گزارش داد یونسکو جنگل های ایرانی را به فهرست میراث دنیای اضافه کرد. خبری که در بسیاری از وب سایت ها و روزنامه های دنیا منعکس شد.

در گزارش خبرگزاری فرانسه، جنگل های هیرکانی زادگاه یوز ایرانی و نزدیک به 60 پستاندار دیگر و نیز 160 پرنده عنوان شده است.

AFP در این گزارش شرح داده که جنگل های هیرکانی پس از کویر لوت دومین میراث طبیعی ایران است که ثبت دنیای می گردد، ضمن اینکه پیش از این 22 اثر تاریخی فرهنگی ایران نیز در این فهرست ثبت شده اند.

سایت خبری البوابة در خبری ویژه به انعکاس ثبت دنیای جنگل های هیرکانی پرداخت و نوشت: این جنگل های کهن 25 تا 50میلیون سال قدمت دارند و در طول 850 کیلومتر گسترده اند.

وب سایت Vestnik Kavkaza که در منطقه قفقاز فعال است هم در مورد این خبر به نقل از خبرنگارش نوشت: جنگل های هیرکانی بافت بی همتایی را در سواحل جنوبی دریای خزر شکل داده اند. تنوع گیاهی این منطقه قابل توجه است، چرا که 44 درصد گیاهان شناخته شده در ایران در این منطقه یافت می شوند.

سایت ایتالیایی La Stampa هم با انعماس این رویداد، جنگل های هیرکانی را این گونه توصیف نموده است: در تصاویر ماهواره ای این جنگل ها چون لبخندی سبزرنگ به نظر می رسد و امید است ثبت دنیای این لبخند را حفظ کند.

سایت ایتالیایی متئووب که به صورت تخصصی در زمینه آب وهوا فعالیت می نماید، همراه با انتشار این خبر هفت عکس از جنگل های هیرکانی را به نمایش گذاشت.

خبرگزاری دولتی ویتنام (وی نیوز) هم با انتشار این خبر ویدئویی از جنگل های هیرکانی ایران را بارگذاری کرد. سایت وان هوا دیگر رسانه ویتنامی بود که به انعکاس این خبر پرداخت.

سایت پاکستان دیفنس هم خبر روزنامه تهران تایمز را در این خصوص بازتاب داده است.

منبع: ایلنا

منبع: همگردی

به "رسانه های خارجی درباره جهانی شدن جنگل های هیرکانی چه نوشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه های خارجی درباره جهانی شدن جنگل های هیرکانی چه نوشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید