دریافت 60 میلیون دُز واکسن اسپوتنیک وی تا سرانجام پاییز 1400، ثبت سفارش خرید 240 میلیون دُز واکسن

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: بیش از دو برابر احتیاج کشور ثبت سفارش واکسن پیش بینی شده تا حتی با تحقق 50 درصدی برنامه ما بتوانیم حداقل 120 میلیون دُز مورد احتیاج را تا انتها سال 1400 داشته باشیم.

دریافت 60 میلیون دُز واکسن اسپوتنیک وی تا سرانجام پاییز 1400، ثبت سفارش خرید 240 میلیون دُز واکسن

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی به نقل از خبرگزاری فارس، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: باید توجه کرد که شرایط فراوری واکسن با محدودیت ها و به نوعی تاخیر در تحویل در جهان تقریبا در همه برندها روبرو است. آن چه برای کشور در نظر گرفته شده بود تا امروز بیش از دو برابر واکسن مورد احتیاج کشور یعنی بیش از 240 میلیون دُز بود که عقد قرارداد و ثبت سفارش شده تا چه از فراوری داخل، چه فراوری مشترک، چه خرید از سبد کوواکس و چه خرید مستقیم تامین گردد.

وی اضافه نمود: بنابراین بیش از دو برابر احتیاج کشور پیش بینی شده تا حتی با تحقق 50 درصدی برنامه ما بتوانیم حداقل 120 میلیون دُز مورد احتیاج را تا انتها سال 1400 داشته باشیم.

جهانپور ادامه داد: با پیگیری هایی که در همه ماه های گذشته اجرا شده بود و با توجه به این که یک خرید ابتدایی از واکسن اسپوتنیک داشتیم و بعد از استفاده و استقبال عمومی از آن و نتایج و یافته های استفاده از آن، موجب شد که پیگیری های همکاران مان در دستگاه دیپلماسی با حمایت وزارت بهداشت نهایتا با توافق طرفین ایرانی و روسی، منجر به توافقی برای تامین 60 میلیون دُز اسپوتنیک ظرف ماه های آینده گردد که قرارداد آن هم نهایی شده و جدای از چیزی است که به عنوان فراوری مشترک در کشور با موسسه گامالیای روسیه انجام می گردد و جدای از کوشش هایی است که برای فراوری داخلی واکسن در کشور انجام می گردد.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، گفت: بنابراین به موازات تامین و فراوری واکسن در کشور، از محل فراوریات کشور روسیه و موسسه گامالیا این کشور هم تا سقف 60 میلیون دُز در ماه های آینده تا انتها پاییز با توافق انجام شده، واکسن اسپوتنیک دریافت می کنیم.

منبع: جام جم آنلاین

به "دریافت 60 میلیون دُز واکسن اسپوتنیک وی تا سرانجام پاییز 1400، ثبت سفارش خرید 240 میلیون دُز واکسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریافت 60 میلیون دُز واکسن اسپوتنیک وی تا سرانجام پاییز 1400، ثبت سفارش خرید 240 میلیون دُز واکسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید