خبرنگاران کنترل سلامت بیش از 274 هزار نفر در ورودی های خراسان جنوبی

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، بیرجند - خبرنگاران - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت پایش و پیشگیری از ویروس کرونا 274 هزار و 628 نفر در ورودی های استان کنترل سلامت شدند.

خبرنگاران کنترل سلامت بیش از 274 هزار نفر در ورودی های خراسان جنوبی

محمدرحیم شهریاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ ساعت فانتزی اضافه نمود: از 13 اسفند 98 و همزمان با آغاز طرح پایش مسافران نیروهای کنترل سلامت جمعیت هلال احمر در 10 ورودی از شهرستان ها اقدام به کنترل و پایش مسافران کردند.

وی گفت: تا به امروز 77 نفر مشکوک به ویروس کرونا در فرایند پایش مسافران شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع داده شده اند.

وی از آموزش 389 هزار نفر در ارتباط با ویروس کرونا خبر داد و اضافه نمود: اقدامات کنترلی و هشدارهای لازم توسط داوطلبان هلال احمر در این مدت به جامعه هدف ارایه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: هزار و 628 داوطلب جمعیت هلال احمر استان در این مدت فعالیت داشتند که بدون شک اقدامات این افراد با شناسایی افراد مشکوک، در راستای جلوگیری از این ویروس نقش بسزایی داشته است.

وی با بیان اینکه در خانه ماندن و رعایت مسایل بهداشتی بهترین گزینه برای مقابله با کرونا است شرح داد: علیرغم تلاش مسوولان تا به امروز افراد زیادی در استان گرفتار این ویروس شده اند که تنها همکاری مردم می تواند سیر مبتلایان را نزولی کند.

شهریاری خواستار توجه هرچه بیشتر مردم به توصیه های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی شد و گفت: مساعدت و همراهی مردم در تحقق این مهم می تواند زنجیره انتقال کرونا در استان و کشور را قطع کند.

طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی به منظور کاهش تماس ها و کنترل زنجیره انتقال ویروس کرونا از بامداد جمعه هشتم فروردین همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی اجرا شد که با مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا تا 20 فروردین ادامه دارد.

پیش از اعمال محدودیت های تردد در سطح کشور، بنا به تدبیر استاندار و تصمیمات ستاد استانی مدیریت کرونا در خراسان جنوبی 9 گلوگاه کنترل مراقبتی و بهداشتی در محورهای مواصلاتی استان تعیین شده بود.

براساس طرح فاصله گذاری اجتماعی در لایه اول و 11 محور مواصلاتی استان و در لایه دوم و 13 محور بین شهری داخل استان، کنترل های لازم با هدف مصونیت مردم در برابر خطر انتشار و انتقال ویروس کرونا انجام می شود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کنترل سلامت بیش از 274 هزار نفر در ورودی های خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کنترل سلامت بیش از 274 هزار نفر در ورودی های خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید