خبرنگاران ونزوئلا: تحریم های آمریکا جنایت علیه بشریت است

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، تهران- خبرنگاران- معاون رییس جمهوری ونزوئلا، تحریم های یکجانبه دولت آمریکا را علیه کشورش محکوم و جنایت علیه بشریت توصیف کرد.

خبرنگاران ونزوئلا: تحریم های آمریکا جنایت علیه بشریت است

به گزارش روز شنبه به وقت محلی تارنمای تله سور، دلسی رودریگز در کنفرانسی خبری با اشاره به شکایت ونزوئلا از آمریکا در دادگاه لاهه، گفت: تحریم های زورگویانه و یکجانبه، به سلاحی برای کشتن مردم تبدیل شده و به همین دلیل، چنین تحریم هایی جنایت علیه بشریت و حمله علیه غیرنظامیان است.

وی اضافه نمود: دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا با اعمال تحریم ها، نیت واقعی خود را که تغییر رژیم در ونزوئلا بوده، آشکار نموده است.

معاون رییس جمهوری ونزوئلا تأکید کرد که سیاست خارجی آمریکا خارج از حدود قانون است.

رودریگز ادامه داد که سیاست خارجی دولت ترامپ یک سیاست غیرقانونی و خلاف حقوق بین الملل است.

وی در خصوص شکایت ونزوئلا از آمریکا، گفت: شواهدی که ارائه شده، از منظر حقوقی نشان می دهد که واشنگتن از دسامبر 2014 تا 2020 چه اقداماتی علیه ونزوئلا انجام داده است.

نیکولاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا 24 بهمنماه گفت که این کشور پرونده اقدامات و تحریم های یکجانبه آمریکا علیه کاراکاس را به دیوان بین المللی کیفری (لاهه) ارجاع داده است.

وی، اقدامات و تحریم های یکجانبه آمریکا را جنایاتی علیه بشریت و مردم ونزوئلا توصیف و بر حقوق ملت کشورش برای برخورداری از صلح و حق حاکمیت در ونزوئلا تأکید کرد.

مادورو اضافه نمود: ما به دنبال محکوم کردن قاطعانه اقدامات جنایتکارانه آمریکا علیه مردم ونزوئلا در دیوان بین المللی کیفری(لاهه) هستیم. این حجم از تجاوز و تحریم از سوی واشنگتن دیگر کافی است. ونزوئلا خواستار عدالت است.

ونزوئلا در 2 سال اخیر سخت ترین شرایط سیاسی و مالی چند دهه گذشته خود را تجربه نموده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ونزوئلا: تحریم های آمریکا جنایت علیه بشریت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ونزوئلا: تحریم های آمریکا جنایت علیه بشریت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید