تأثیر شوک مغزی در ترک سیگار

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، محققان فرانسوی در تحقیقات خود به تأثیر شوک مغزی در ترک سیگار پی بردند.

تأثیر شوک مغزی در ترک سیگار

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ ساعت فانتزی، محققان فرانسوی اعلام کردند اعتیاد بعضی از افراد به سیگار که یکی از سخت ترین انواع اعتیاد ها به شمار می رود را ممکن است بتوان با تحریک مغز ترک داد.

بر اساس گزارش پایگاه یو اس نیوز، طبق پژوهشی نو که از سوی بیمارستان دانشگاه دیژون در فرانسه به انجام رسیده، سیگاری هایی که با استفاده ضربه های مغناطیسی یا الکتریکی با شدت کم، تحریک مغزی غیر تهاجمی دریافت نموده اند، در مقایسه با آن هایی که تحریک مغزی ساختگی دریافت کردند، در طول بیش از سه ماه تا شش ماه توانستند دو برابر بیشتر بدون سیگار باشند.

محققان فرانسوی در این پژوهش خود داده های هفت پژوهش پیشین را که در آن ها داده های 700 بیمار ذکر شده بود، مورد مطالعه قرار دادند.

دکتر پاناژیس گالیاتساتوس سخنگوی پزشکی انجمن ریه آمریکا و مدیر کلینیک درمان دخانیات در دانشکده پزشکی جانز هاپکینز در بالتیمور که البته از تهیه کنندگان این پژوهش نبوده است، می گوید: این مقاله مبنایی را معین می نماید که اعتیاد به دخانیات، از ابتدایی ترین بخش های مغز ناشی می گردد.

تحریک مغزی غیرتهاجمی به تازگی بسیار مورد توجه قرار گرفته است؛ به طوری که شماری از پژوهش ها به این مقوله برای درمان طیفی از بیماری ها، از درد و افسردگی گرفته تا وابستگی به دخانیات می نگرد؛ هرچند طبق گفته دکتر بنجامین پتیت (Benjamin Petit) اطلاعات اندکی در مورد مدت زمان فایده این روش برای افراد سیگاری پس از ترک سیگار وجود دارد.

دکتر پتیت در عین تصدیق بر این مسأله که این پژوهش در حجم میانه صورت پذیرفته، گفت: نتایج حاصل شده به نظر محکم می رسند و ما اطمینان داریم که تحریک غیر تهاجمی مغز یک تکنیک مورد علاقه [افراد]برای ترک سیگار هم برای دوره کوتاه مدت و هم توقف دائمی سیگار کشیدن است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تأثیر شوک مغزی در ترک سیگار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأثیر شوک مغزی در ترک سیگار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید