تأثیر تغییر فصل بر تشدید علائم زوال عقل

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، محققان در یک مطالعه دریافتند: تغییر فصل تأثیر چشمگیری بر قدرت شناختی افراد مسن دارد.

تأثیر تغییر فصل بر تشدید علائم زوال عقل

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، آنالیز ها حاکی از آن است که زمستان می تواند موجب کاهش قابل توجه در توانایی ذهنی گردد. همچنین نتایج برخی مطالعات دیگر حاکی از آن است شروع علائم مربوط به بیماری شیزوفرنی از فصل زمستان شروع می گردد و تغییرات فصلی می تواند بر عملکرد حافظه و قدرت تمرکز افراد تاثیر بگذارد.

به تازگی گروهی از محققان کانادایی به تاثیر تغییر فصل بر بیماری آلزایمر پرداخته و اظهار داشتند: درصورتیکه علائم این بیماری در طول سال نوسان داشته باشد، می تواند در تشخیص و کنترل این بیماری نقش حائز اهمیت داشته باشد.

محققان به منظور فهم تاثیر فصل بر زوال عقل به آنالیز اطلاعات 3353 فرد مسن در آمریکا، کانادا و فرانسه پرداختند که گروهی از این افراد به بیماری آلزایمر مبتلا بودند.

محققان با انجام آزمایشاتی و آنالیز اطلاعات بدست آمده دریافتند: میانگین عملکرد شناختی در فصل تابستان و پاییز نسبت به زمستان و بهار بهتر است.

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی به نقل از مدیکال نیوز تودی، علاوه بر این، محققان کانادایی مشاهده کردند که در فصل زمستان و بهار احتمال مشاهده علائم مربوط به زوال عقل و اختلال شناختی نسبت به دو فصل تابستان یا پاییز بیشتر است. در حقیقت، در ماه های سردتر سال تشخیص علائم این بیماری در شرکت کنندگان 31 درصد بیشتر بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تأثیر تغییر فصل بر تشدید علائم زوال عقل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأثیر تغییر فصل بر تشدید علائم زوال عقل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید