بایدن: حمایت سیاسی، مالی و نظامی از افغانستان خاتمه نخواهد یافت

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، رئیس جمهور آمریکا در ملاقات با رئیس جمهور افغانستان در کاخ سفید گفت، حمایت سیاسی، مالی و نظامی واشنگتن از کابل خاتمه نخواهد یافت.

بایدن: حمایت سیاسی، مالی و نظامی از افغانستان خاتمه نخواهد یافت

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ساعت فانتزی، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان که به آمریکا سفر نموده گفت که افغانستان وارد مرحله جدیدی از مشارکت با آمریکا شده است.

وی که این سخنان را در جریان ملاقات با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مطرح می کرد، اضافه نمود: نیروهای افغانستانی پایگاه های نظامی (که نیروهای ناتو در آن مستقر بوده اند) در شمال کشور تحویل گرفته اند.

بایدن نیز در این ملاقات گفت: مشارکت میان آمریکا و افغانستان هرگز به انتها نخواهد رسید و افغانستانی ها نیازمند معین سرنوشت کشورشان هستند.

وی در ادامه اضافه نمود: نیروهایمان از افغانستان خارج می شوند اما حمایت ما چه در عرصه نظامی، سیاسی یا مالی به انتها نخواهد رسید.

روز گذشته نیز یک مقام آمریکایی اطلاع داد که طی دو هفته آینده بخش عمده ای از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تکمیل می گردد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این مقام آمریکایی اضافه نمود که واشنگتن 650 نظامی در افغانستان برای حمایت از دیپلمات ها باقی خواهد گذاشت.

فرماندهی مرکزی آمریکا روز سه شنبه گذشته اطلاع داد که عملیات خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان بیش از 50 درصد تکمیل شده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "بایدن: حمایت سیاسی، مالی و نظامی از افغانستان خاتمه نخواهد یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: حمایت سیاسی، مالی و نظامی از افغانستان خاتمه نخواهد یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید