بارش 301 میلی متری باران در رودسر، بارش ها در گیلان ادامه دارد

به گزارش وبلاگ ساعت فانتزی، مازیار غلامی در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت جوی استان گیلان، اظهارکرد: با نفوذ و تقویت توده هوای سرد و بارشی از عصر روز جمعه به گیلان شاهد بارش شدید باران در اکثر مناطق این استان بوده ایم.

بارش 301 میلی متری باران در رودسر، بارش ها در گیلان ادامه دارد

وی با بیان اینکه در 24 ساعته گذشته بیشترین بارش از ایستگاه اداره کل هواشناسی در شهرستان رودسر با 301 میلی متر بارش گزارش گردیده است، اضافه کرد: این میزان بارش در این منطقه کم سابقه بوده است.

سرپرست پیش بینی هواشناسی گیلان با اشاره به میزان بارش ها در سایر شهرهای استان، گفت: لاهیجان با 145 میلی متر، آستارا با 88 میلی متر و رشت نیز 70 میلی متر باران در 24 ساعته گذشته تاکنون باریده است.

وی در ادامه با بیان اینکه با آنالیز الگوهای حاکم بر نقشه های هواشناسی این وضعیت برای امروز و حتی با شدت کمتر برای فردا ادامه دارد، اعلام نمود: براساس پیش بینی های اجرا شده بارش تا عصر امروز در نواحی مرکزی و شرقی از شدت بیشتری برخوردار است.

غلامی با اشاره به اینکه از عصر امروز از شدت بارش های در مناطق شرقی کاسته می گردد، توضیح داد: از عصر به بعد نواحی مرکزی و غربی استان بیشتر تحت تأثیر قرار گرفته و بارش ها در آن شدت می یابد.

وی به پیش بینی وزش باد شدید و وقوع رعد و برق برای امروز در اکثر مناطق استان گیلان نیز اشاره نمود و اضافه کرد: برای فردا نیز با توجه به الگوها انتظار کاهش شدت بارش ها برای همه مناطق استان گیلان را داریم ولی بارش ها قطع نمی گردد.

سرپرست پیش بینی هواشناسی گیلان ادامه داد: از ظهر فردا (یکشنبه) شدت بارش ها در استان کمتر و حتی در برخی نواحی قطع گردیده و با نزدیک شدن به ساعات شبانگاهی شاهد تضعیف این توده هوا خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در روزهای دوشنبه و سه شنبه شاهد کاهش میزان ابرناکی آسمان در اکثر نقاط استان گیلان خواهیم بود، اعلام نمود: در روز دوشنبه شاهد آسمانی صاف و آفتابی گاهی همراه با افزایش ابر به ویژه در ساعات صبحگاهی و افزایش دما نیز روبه رو هستیم.

غلامی به شرایط جوی دریای خزر نیز اشاره و توضیح داد: دریا برای امروز و فردا همچنان مواج و طوفانی بوده و برای انجام فعالیت های مرتبط با دریا نامناسب است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بارش 301 میلی متری باران در رودسر، بارش ها در گیلان ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش 301 میلی متری باران در رودسر، بارش ها در گیلان ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید